Search
  • Elvyra Vaišvilė

Tinkama mityba- padės odai spindėti


Norint turėti sveiką ir gražią odą, nepakanka tinkamai ją prižiūrėti iš išorės. Bene didžiausią įtaką odos išvaizdai turi tinkama mityba. Visi vitaminai bei mineralai mūsų organizmui ir odai yra naudingi, bet kadangi visi esame skirtingi, turime skirtingas odos problemas, tai dėmesį vertėtų atkreipti į vitaminus ir mineralus, kurie gali padėti išspręsti vienokią ar kitokią odos problemą.


Riebi ir mišri oda

Vitaminas A- padeda odai kovoti su aknės problemomis bei yra puikus antioksidantas. Šio vitamino galima gauti į savo valgiaraštį įtraukus pomidorus, kiaušinius, riebūs pieno produktai bei beta karotino turinčios daržovės- morkos, moliūgai, paprikos. Veido priežiūros priemonės su vitaminu A padeda mažinti raukšles.

Omega-3 rūgštys padeda mažinti riebalų perteklių , uždegiminius procesus bei inkštirų atsiradimą. Omega 3 gausu yra lašišoje, riešutuose, linų sėmenyse, moliūguose. Omega-3 patariama derinti su Omega-6,

Vitaminas B9- kitaip vadinamas folio rūgštimi. Folio rūgštis dalyvauja ląstelių susidaryme, bei su kitais antioksidantais padeda pašalinti toksinus iš organizmo, tai sumažindama spuogelių susidarymą. Folio rūgšties gausu lapinėse daržovėse- brokoliuose, špinatuose, salotų lapuose. Taip pat avokaduose bei kiaušiniuose.

Sausa ir jautri oda

Prebiotikai- padeda išlaikyti aktyvią organizmo imuninę sistemą ir taip padeda apsaugoti odą nuo neigiamų veiksnių. Prebiotikų gausu poruose, svogūnuose, avižose ir obuoliuose.

Augaliniai riebalai- alyvuogių, kukurūzų, saulėgrąžų aliejai, alyvuogės, avokadai, moliūgų ir saulėgrąžų sėklos.

Omega- 6 rūgštys dalyvauja odos drėkinime. Šių rūgščių turi agurklių sėklose, nakvišų aliejuje, riešutuose ir kviečiuose.

Brandi oda

Vitaminas C- skatina kalogeno gamybą organizme, dėl ko oda tampa elastinga ir taip užkertamas kelias odos senėjimui. Taip pat vitaminas C šviesina atsiradusias pigmentines dėmes ir padeda išvengti hiperpigmentacijos. Vitamino C galima gauti vartojant- sezoninius vaisius ir daržoves, citrusinius vaisius, kivius, pomidorus, kalafijorus bei paprikas.

Cinkas ir varis- energijos šaltinis ląstelių metabolizmui. Saugo odą nuo laisvųjų radikalų bei šalina senėjimo požymius. Šių medžiagų gausu pilno grūdo kruopose, dribsniuose, pupelėse, imbiere ir anakardžių riešutuose.

Selenas- stiprus antioksidantas, apsaugantis ląsteles nuo priešlaikinio senėjimo. Taip pat tai ir grožio mineralas, kuris stimuliuoja kolageno sintezę ir taip suteikdamas elastingumo odai ir kraujagyslių sienelėms. Seleno gausu jūros gėrybėse, kiaušiniuose, kukurūzuose, česnakuose ir grybuose.

Vitaminas E- tai bene stipriausias oksidantas. Šis vitaminas drėkina odą, pagreitina pažeistos odos gijimą, puikiai kovoja su raukšlėmis bei pigmentinėmis dėmėmis. Vitaminas E taip pat prisideda prie kalogeno, kuris stangrina odą, gamybos. Vitamino E yra riešutuose, sėklose, alyvuogėse.



Vitaminų ir mineralų trūkumas pirmiausia pasimato ant odos, todėl sveika ir pilnavertė mityba yra būtina norint ne tik gerai jaustis, bet ir turėti spindinčią bei sveiką odą.

Vis dėlto nepriklausomai nuo odos tipo bei problemų, yra keletas mitybos taisyklių, kurios yra būtinos kiekvienam:


  • Gerkite daug vandens;

  • Venkite alkoholio ir nikotino;

  • Mažinkite suvartojamo cukraus kiekį;

  • Venkite pusfabrikačių;

  • Valgykite daugiau daržovių ir vaisių.

Tai yra universalios sveikos mitybos taisyklės, turbūt kiekvienas jas jau žinome ir galėtumėme išvardinti pažadinti vidury nakties, bet kartais taip norime pasilepinti papildomu pyragėlio kąsneliu ar pasigaminti pusfabrikačių vakarienei. Kiekvieną kartą, prieš rinkdamiesi maisto produktus, ieškodami naujo recepto ar įsidėdami papildomą cukraus šaukštelį į arbatą pagalvokime, ar tai tikrai bus naudinga mano odai?

0 views

©2020 by Kremukai.lt  
Visos teisės saugomos